W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

08 ZŁOŻENIE WNIOSKU O ULGĘ INWESTYCYJNĄ W PODATKU ROLNYM

RSS

KARTA USŁUGI Nr 08.FK
ZŁOŻENIE WNIOSKU O ULGĘ INWESTYCYJNĄ W PODATKU ROLNYM
Wymagane dokumenty  
wniosek o udzielenie ulgi inwestycyjnej w podatku rolnym, Załączniki: rachunki (oryginały), zestawienie poniesionych wydatków inwestycyjnych,oświadczenie o zakończonej inwestycji oraz  o niesfinansowaniu w całości lub części z udziałem środków publicznych,formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc inną niż pomoc w rolnictwie rybołówstwie, pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie,oświadczenie o podleganiu / niepodleganiu
 opodatkowaniu podatkiem VAT.
Miejsce załatwienia sprawy  
Wydział Finansowo – Księgowy, pok. nr 10,
tel. 25 64 16 390 wew. 10,
poniedziałek: 9:00 – 17:00, wtorek – piątek: 8:00 – 16:00
Osoby do kontaktu
Wysokińska Lidia, tel. 25 64 16 390 wew. 10
Opłaty
Nieodpłatnie
Termin załatwienia sprawy  
Wydanie decyzji nie później niż w ciągu miesiąca od daty wpłynięcia wniosku, w sprawie szczególnie skomplikowanej 
w ciągu 2 miesięcy.
Tryb odwoławczy  
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Siedlcach za pośrednictwem Wójta Gminy Zbuczyn terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji
Uwagi i dodatkowe informacje
Podatnikom podatku rolnego przysługuje ulga inwestycyjna (jeżeli wydatki te nie zostały sfinansowane w całości lub w części z udziałem środków publicznych) z tytułu wydatków poniesionych na: budowę lub modernizację budynków inwentarskich służących do chowu, hodowli i utrzymywania zwierząt gospodarskich oraz obiektów służących ochronie środowiska,zakup i zainstalowanie: deszczowni, urządzeń melioracyjnych i urządzeń zaopatrzenia gospodarstwa w wodę, urządzeń do wykorzystywania na cele produkcyjne naturalnych źródeł energii (wiatru, biogazu, słońca, spadku wód). Ulga inwestycyjna przyznawana jest po zakończeniu inwestycji i polega na odliczeniu od należnego podatku rolnego od gruntów położonych na terenie gminy, w której została dokonana inwestycja – w wysokości 25% udokumentowanych rachunkami nakładów inwestycyjnych. Ulga z tytułu tej samej inwestycji nie może być stosowana dłużej niż przez 15 lat.
Podstawa prawna  
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 z poźn. zm.).
Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz.U. z 2024 r., poz. 1176 t.j.),
Formularze, druki do pobrania  
zestawienie poniesionych wydatków inwestycyjnych,
oświadczenie o zakończonej inwestycji oraz o niesfinansowaniu w całości lub części z udziałem środków publicznych,
formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc inną niż pomoc w rolnictwie rybołówstwie, 
pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie,
oświadczenie o podleganiu/niepodleganiu opodatkowaniu podatkiem VAT.
Przygotował: Lidia Wysokińska, 28.08.2024 r.  
Zaakceptował: Agnieszka Rawa Sekretarz Gminy    

Załączniki:

Podmiot udostępniający: Urząd Gminy Zbuczyn
Odpowiedzialny za treść: Agnieszka Rawa
Wytworzył: Sławomir Smolak
Data wytworzenia: 23.09.2024
Opublikował w BIP: Sławomir Smolak
Data opublikowania: 30.09.2024 16:01
Liczba pobrań: 12
Podmiot udostępniający: Urząd Gminy Zbuczyn
Odpowiedzialny za treść: Agnieszka Rawa
Wytworzył: Sławomir Smolak
Data wytworzenia: 23.09.2024
Opublikował w BIP: Sławomir Smolak
Data opublikowania: 30.09.2024 16:01
Liczba pobrań: 12
Podmiot udostępniający: Urząd Gminy Zbuczyn
Odpowiedzialny za treść: Agnieszka Rawa
Wytworzył: Sławomir Smolak
Data wytworzenia: 23.09.2024
Opublikował w BIP: Sławomir Smolak
Data opublikowania: 30.09.2024 16:01
Liczba pobrań: 13
Podmiot udostępniający: Urząd Gminy Zbuczyn
Odpowiedzialny za treść: Agnieszka Rawa
Wytworzył: Sławomir Smolak
Data wytworzenia: 24.09.2024
Opublikował w BIP: Sławomir Smolak
Data opublikowania: 30.09.2024 16:01
Liczba pobrań: 12
Wytworzył: Sławomir Smolak
Data wytworzenia: 21.10.2024
Opublikował w BIP: Sławomir Smolak
Data opublikowania: 22.10.2024 09:52
Liczba pobrań: 5
Odpowiedzialny za treść: Lidia Wysokińska
Wytworzył: Sławomir Smolak
Opublikował w BIP: Sławomir Smolak
Data opublikowania: 22.10.2024 09:43
Ostatnio zaktualizował: Sławomir Smolak
Data ostatniej aktualizacji: 22.10.2024 09:54
Liczba wyświetleń: 30
Drukuj Zapisz do PDF
wersje

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.